Kraina Zmysłów: „Sensorycznie się rozwijam, bo skaczę, biegam, badam i dotykam”.

Podsumowanie zadań wykonanych w pierwszym semestrze roku szkolnego 2022/2023 w ramach Innowacji Pedagogicznej Ogólnopolskiego Programu: Kraina Zmysłów: „Sensorycznie się rozwijam, bo skaczę, biegam, badam i dotykam”. Cz. 1

    W każdym miesiącu dzieci miały do zrealizowania różne ciekawe i inspirujące zadania. 
   We wrześniu dzieci miały za zadanie dowiedzieć się jakie posiadamy zmysły oraz szczególnie poznać zmysł dotyku poprzez dotykanie dłońmi  i stopami przedmiotów i materiałów o różnych kształtach i fakturach.  Uczniowie poznali również hymn naszego Programu.
    W październiku rozwijaliśmy zmysł dotyku oraz naszą motorykę poprzez poznanie jesiennych warzyw. Na kolejnych zajęciach królowały owoce – które poznawaliśmy po dotyku oraz smaku i zapachu. W październiku stworzyliśmy również nasze pudło sensoryczne, które jest bardzo przydatne podczas różnych zajęć związanych ze zmysłem dotyku.
   W listopadzie podczas pierwszych zajęć, zmysł słuchu był dla nas kluczowy. Dzieci bawiły się w memo słuchowe – które polegało na znalezieniu takiego samego odgłosu, który prezentował nauczyciel. Kolejnym zadaniem było przedstawienie swoim ciałem różnych jesiennych symboli, np. wiewiórki, liści, parasolki czy dyni. Podczas tego miesiąca również nasze stopy nie zostały pominięte. Stworzyliśmy ścieżkę sensoryczną składającą się z kasztanów, piasku, gałązek i liści. Dzieci świetnie się przy tym bawiły i przy okazji rozwijały swoje zdolności manualne rąk. 
   W grudniu zadaniem było pieczenie pierniczków i dekorowanie ich. Styczeń również był wyjątkowy. Przygotowaliśmy samodzielnie sztuczny śnieg i świetnie bawiliśmy się w zimowisko.
   Podczas wszystkich zadań dzieci świetnie się bawiły, poznawały dokładniej swoje zmysły, a atmosfera na zajęciach zawsze była radosna. Często było dużo śmiesznych sytuacji, jak np. kichanie po powąchaniu pieprzu albo mina po włożeniu rąk do chłodnej, wodnistej masy sensorycznej.
    Już nie możemy się doczekać jakie zadania czekają na nas w przyszłym semestrze, gdy zaczniemy kolejne przygody z naszymi zmysłami.